Een Mercedes-Benz Arocs 10x8 van De Ruiter Transport uit Reduzum (Fr). Deze 10x8 is in 2020 door de firma aangeschaft als een zeer jong gebruikt exemplaar dat zijn eerste jaar als demo/huur-auto van ombouwer Veldhuizen Wagenbouw heeft gesleten.
Deze strakke nieuwe MAN TGS 10x8 is een door Wierda Voertuig Techniek omgebouwde auto die in 2015 volledig nieuw door De Ruiter uit Reduzum (Fr) is aangeschaft. De auto is voorzien van een kipper van het Belgische AJK.
Deze MAN TGA 5-asser (10x8) is sinds 2008 in dienst bij De Ruiter. De vrachtwagen is als 5-asser in Duitsland bij MAN zelf gebouwd (dus geen Wierda/WVT of Maurer ombouw) en heeft eerst een aantal jaren als demo-auto voor de importeur bij allerlei bedrijven gereden met een witte cabine en blauwe bak.
Chauffeur Harry van deze 10x8 MAN was zo vriendelijk en behulpzaam de auto mooi voor de foto op te stellen.
De MAN van De Ruiter is een vervanging van de Terberg FM2000-T (1e generatie) waar De Ruiter ongeveer anderhalf jaar mee gereden heeft.
De grote geïsoleerde Hyva kipper met inhoud van 24 kuub was al op de demo-auto aanwezig. In de praktijk gebruikt De Ruiter deze isolatie vrijwel niet, aangezien de hoofdmoot van werkzaamheden van De Ruiter de afvoer van vervuilde grond is.
De Ruiter heeft naast de 10x8 TGA ook deze Terberg FM2000-T (2e generatie FM-cabine). De auto is in 2006 nieuw bij de firma gekomen en is hier te zien bij werk aan de "Haak om Leeuwarden", een groot project om een nieuwe ringweg om Leeuwarden te bouwen.
En daar gaat weer 20 kuub zand. Per dag worden bij dit project met een drietal auto's twee schepen zand leeggereden.
Het zand wordt hier geladen, onder de trechter bij zandhandel Feenstra in Leeuwarden.
In 2006 had ik de auto ook al eens voor de lens, gefotografeerd bij De Stainkoeln in Groningen.
Een Terberg FM2000-T van de 1e generatie, tevens van De Ruiter uit Reduzum (Fr), gefotografeerd bij De Stainkoeln in Groningen. Achter het stuur dezelfde chauffeur als ik in 2012 in de MAN 10x8 aantrof. Op deze foto is de Terberg net overgenomen van een eigenrijder die altijd voor De Ruiter had gereden.
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.