Nieuw in 2021, maar nog niet af: de nieuwe MAN TGS (TG3) als 10x8, omgebouwd bij Wierda Voertuig Techniek en gebouwd voor Gebr. de Jongh b.v. uit Rotterdam. De auto gaat opgebouwd worden met een Ruizeveld kipper.
Deze GINAF X3335-S van 2011 is van Gebr. de Jongh uit Botlek / Rotterdam. Het is de nieuwste van een kleine vloot 6x6'en die het bedrijf nog steeds heeft, in een tijd dat de "echte" 6x6 bijna uitgestorven lijkt.
Nog een X3335-S van Gebr. de Jongh. Deze is van 2003 en heeft een geïsoleerde Ruizeveld kipper.
Naast de 6x6 GINAFs rijden er ook Benschopper beren in 6x6 uitvoering in de Botlek. Deze Terberg FM1350-WDGL van 2009 is een van de nieuwste van dat stel.
Volledig nieuwe frisse MAN TGS 8x8 WideSpread. Dit is de eerste van meerdere van dit type die bij de firma uit Botlek in dienst komt. Gebouwd bij WVT in Joure.
Deze MAN TGS 8x4-4 BL EEV is ook van De Jongh. De auto is voorzien kraan en tweezijdige kipper van Ruizeveld.
Een Terberg FM2000-T van Gebr. de Jongh, bouwjaar 2004.
Dit "oudje" FM2000-T van 2001 was in 2015 nog gewoon aan het werk. Zeker in de Randstad zijn kippers van dit type al een aardige zeldzaamheid aan het worden in verband met geldende milieu-eisen.
Deze Terberg FM2000-T "FM2" uit 2009 van De Jongh is een van de nieuwere Terbergen in het wagenpark van het Botlekse bedrijf.
Een MAN TGS 10x8 van Gebr. de Jongh.
Een van meerdere Mercedes Actros 10x8'en van Gebr. de Jongh.
Deze Actros 10x8 gaat al iets langer mee. Een MP2 modelcabine van bouwjaar 2005 en een geïsoleerde Ruizeveld kipper.
Uit hetzelfde jaar is deze vrijwel identieke Actros 10x8.
Naast "star-assige" 10x8'en uit Duitsland heeft Gebr. de Jongh ook een tweetal Nederlandse 10x8'en lopen, wel met starre achterassen, in de vorm van twee GINAF X5450-B. Deze auto uit 2006 is daar een van.
Deze eveneens in 2006 gebouwde wagen is de tweede van twee X5450-B.
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.