Eenn bijzondere, niet alledaagse verschijning, deze MAN TGA 10x4 van Nijkamp uit Geesteren (Ov). De auto heeft twee liftassen waardoor er bij het rijden met beide assen omhoog een 6x4 overblijft. Nijkamp heeft twee identieke kippers van dit soort, beide met een Gijsbertsen kipper, en een met een afzetsysteem.
Dit is de tweede van drie MAN TGA 10x4'en van Nijkamp. De ombouw is door Wierda in Joure (Fr) gedaan.
Een Volvo FH 10x4 van Nijkamp. Deze in de (nieuwe) Nijkamp-kleuren gespoten auto is een van een aantal van dit type die van Theo Pouw zijn overgenomen. Dit is overigens de enige die daadwerkelijk is overgespoten.
Een tweede ex-Pouw Volvo FH 10x4 van Nijkamp, deze nog wel in de kleuren van het Utrechtse bedrijf.
En nog een Volvo FH 10x4 van Nijkamp, ook ex-Theo Pouw.
Eén van twee Terberg FM2000'en van Nijkamp. Beide auto's zijn hetzelfde opgebouwd met een Gijsbertsen kipper met asfaltsnep.
De tweede, iets nieuwere, FM2000-T van Nijkamp.
Naast Terberg wordt er bij Nijkamp ook met GINAF gereden. Twee 8x8'en rijden er van het merk uit Veenendaal waaronder deze GINAF M4446-TS met Roelofs kipper.
Dit is de jongere broer van de M4446-TS, een X4446-TS ook met een Roelofs kipper.
Deze Scania R114 8x4 met Roelofs kipper doet al sinds het jaar 2000 dienst bij het bedrijf uit Geesteren.
Een Scania R114 8x2, deze met een afzetsysteem en een afzetkipper van het oudere soort met afdekzijl i.p.v. het tegenwoordig in Nederland zo gangbare kleppensyteem.
Een met een Roelofs kipper uitgevoerde Scania R124c 8x4 van Nijkamp.
Nog een R124c 8x2, bouwjaar 1998.
Voor het kleinere werk heeft Nijkamp onder andere deze Scania P114 6x6 met kraan.
De "oude beer", een Scania R113h uit 1996 is een van de oudste auto's die in 2013 nog bij Nijkamp rijdt. De oude 8x2 is voorzien van een afzetsysteem en wordt deels ook met mixer gereden.
Terberg FL2000-WDG van Nijkamp uit Geesteren (Ov.).
Op een zonnige ochtend in september 2006 is deze FL2000 van Nijkamp uit Geesteren (Ov) aan het werk in de stad Groningen.
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.