Een Terberg FM2000-T van Vrijbloed uit Haarlem (NH). Vrijbloed is in Nederland de grootste afnemer van het type, met in 2016 nog bijna 20 auto's van het type in dienst.
Naast FM2000'en met kippers van HYVA heeft Vrijbloed er ook een stel met Gijsbertsen kippers, zoals deze auto van bouwjaar 2009.
Een Terberg FM2000-T met kipper van Gijsbertsen, ditmaal een geïsoleerde.
Een van de weinige FM2000-T met FM3 cabine's bij Vrijbloed. Deze auto kwam in 2011 nieuw bij de firma.
Nog een met HYVA uitgeruste FM2000 van Vrijbloed. Opvallend zijn de lage zijkanten van de kleppen, een manier om weer wat kilo's op het eigengewicht van de auto te besparen.
Vrijbloed rijdt (reed) ook met Terberg FM3000'en. Van deze 10x8 uit Benschop rijden er niet veel rond, Vrijbloed had er in 2016 nog twee. Deze met Gijsbertsen kipper mocht het langste blijven, maar strenge milieueisen zorgen er toch voor dat deze auto's waarschijnlijk het veld weer moeten ruimen.
Deze FM3000-T was (helaas) al ontstickerd toen ik de mogelijkheid kreeg om hem op de foto te zetten.
Een Terberg FM2850-T van Vrijbloed. Dit is een van meerder in gebruik bij de firma.
Een tweede FM2850-T van Vrijbloed.
Deze Terberg FM1850-WDGL is van Vrijbloed uit Haarlem.
Nu Terberg zelf geen (eigen) auto's meer bouwt heeft Vrijbloed gekozen voor deze Volvo FMX 10x4'en met twee liftassen en voorzien van speciale Gijsbertsen kippers waarbij de afdekking van de isolatie is uitgevoerd in dun RVS waardoor het geheel weer een paar honderd kilo lichter kan. Met een wettelijk GVW van 47ton blijf een laadvermogen van ruim 30ton over.
Vrij uniek in Nederland, een Scania 8x8 kipper. Vrijbloed uit Haarlem heeft er meerdere.
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.